čtvrtek 29. října 2015

Loď mezi hvězdami (Loď mezi hvězdami #1) / Beth Revis / Recenze


Anotace:

Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel.

Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít. A pokud rychle něco nepodnikne, její rodiče budou další na řadě. Proto teď musí co nejrychleji rozluštit skrytá tajemství Universa. Ale na jejím seznamu podezřelých figuruje i jediný člověk, na kterém jí záleží: Syn, budoucí vůdce lodi a láska, která přišla znenadání.



Překlad: Petr Eliáš, 2012
Nakladatelství: CooBoo
Vazba: vázaná s laminovaným potahem
Rozměry: 145 × 205 mm
Počet stran: 360
Žánr: dystopie, literatura pro dívky, sci-fi

Hodnocení:

Už od prvního slova byla knížka velmi čtivá. Hned v první kapitole jsem se ponořila do sci-fi světa a četla a četla a najednou byl konec.

Moc se mi líbí, jak autorka stvořila celý ten svět na lodi. Systém, Phydus, stříkačky s DNA a mnoho dalšího. Ač oproti našemu světu se to hodně liší, zcela chápu Otcovu povinnost a zavedený systém. S hlavními hrdiny jsem občas nesouhlasila, hlavně ke konci. Dokážu si představit, až se lidé na lodi dozvědí pravdu a všude vypukne chaos, jak je psáno v anotaci u druhého dílu. Tolik jsem si přála, abych to mohla hlavním hrdinům vysvětlit, že takhle je to opravdu lepší, ale bohužel, dělají si, co chtějí…

V knize jsme měli možnost, vidět loď dvěma pohledy. Syna a Amy. Syn zpočátku viděl život na lodi Universum jako normální. Proč taky ne, když v tom vyrůstal. Až moc mě překvapilo, že tak rychle změnil názor, protože slečna Amy se na lodi cítila jako v krabici. Ale na druhou stranu mám ráda, když se postavy mění a vyvíjejí.

Celá kniha se táhla v takovém poklidném tempu. Moc akce tam nebylo, ale napínavé to rozhodně bylo. Kapitoly jsou krátké, takže se to četlo jedna báseň. Ale stejně mi tam chybělo trochu romantiky. Přece jenom jsou to teenageři v téměř stejném věku, a kdo by nečekal trochu románku? Doufám, že v dalších dílech mě to vtáhne ještě víc.

Posledních dvacet kapitol bylo teda fakt úžasných! Nemohla jsem knihu vůbec odložit a četla jsem dlouho do noci. Protože v této poslední části se všechno najednou zamotalo a zároveň rozmotalo. Teda většina. Mně přijde, že už všechno vím a znám, ale něco mi říká, proč vlastně jsou ještě dva díly? Věřím, že si toho na nás autorka ještě mnoho, mnoho připravila.

Příběh je velmi originální, obálka nádherná. Konec otevřený a velmi překvapující. Úžasné, pro mě oddechové čtení.