pátek 16. října 2015

Čarověník - Marie Rejfová / Recenze


Anotace:
Když se Štěpán vydá na Valpuržinu noc hledat čarověník, který si chce naroubovat, netuší, že v tomto okamžiku se změní celý jeho život. V lese narazí na tři tajemné postavy, jež promění tuto malou noční výpravu v děsivou noční můru. Ovšem Štěpán má štěstí v neštěstí, protože ve stejný den narazí na Jindřišku, která jediná mu může pomoci. A tak se začne rozvíjet příběh plný tajemství (a samozřejmě i lásky), odehrávající se v doslova kouzelné krajině Českosaského Švýcarska.


Nakladatelství: CooBoo
Vazba: vázaná s laminovaným potahem
Rozměry: 130 × 200 mm
Počet stran: 288
Žánr: dobrodružství, fantasy, romantika, love story


Hodnocení:
Bohužel, tuhle knížku budu muset zkritizovat.

Začátek byl příliš rychlý a bylo tam hodně věcí na pochopení. Ale to není tak hrozné. Horší je, že další kapitoly se tam toho moc neodvíjelo. Bylo to takový: „Stalo se tohle, pak tohle, no a pak jsme museli udělat tohle,” atd. Celou dobu jsem nevěděla, co kdo dělá, proč to dělá a jaký to má všechno smysl.

 Kniha je rozdělena na dvě části. První část se odvíjela na „českém území” a druhá v „druhém světě”. Nikde nebylo řečeno, kde je ten „druhý svět”, jak je velký, jak se jmenuje, ani jestli je vlastně skutečný. Jediné co bylo řečeno, jsou názvy měst, pár jmen, několik bytostí a tím to hasne.

Co mi na knížce hrozně vadilo, že se postavy vůbec nevyvíjeli.  Neměli skoro žádný vlastní charakter ani se nijak zvlášť nelišili od „normálních lidí”. Hned po první kapitole začal „románek” a my jsme se ani nestihli pořádně seznámit s hlavními hrdiny. Necítila jsem mezi nimi ani žádné emoce jako je láska. Ne že by mi byli hned nesympatičtí - to ne -, ale ani jsem se do nich tolik nevžila, jako u jiných knih.

Dále mi chybělo detailní popisování prostředí. „Vlevo je kámen, napravo jsou stromy, uprostřed kamenitá cesta.” Takhle nějak to asi vypadalo. Ani žádné pocity jsem od nich necítila.

Co musím ještě zařadit do mínusu je, že v knížce vůbec nebylo gradování. Prostě se věci nějak měli a ono to prostě nějak dopadlo. Dobře to dopadlo, samozřejmě. Ale nedokázala jsem jim fandit. Já mám ráda, když se v knížce věci jednoduše pokazí a musí se začít znovu a někdo při tom třeba i umře.

K pozitivním zařadím akorát to, že je to „česká” fantasy od české autorky. Ano, to je moc príma, ale pořád máme co dohánět. ;) Úžasná je také obálka, která mě hned napoprvé zaujala.

Ke konci se to již dalo číst, byla jsem trochu zvědavá, jak to dopadne. Dokonce můžu říct, že se autorka může chystat na pokračování. Myslím, že by bylo zajímavé.



Občas jsem se smála vtipným scénám nebo hláškám. Knížka má zvláštní smysl pro humor, ale svým způsobem není nijak výjimečná. Možná jsem rozmazlená tou americkou či anglickou fantasy, proto mě kniha tolik nezaujala.